Procrastination

Assalamualaikum..

Procrastination ..What does it mean ?? According to Mr Google :

"Procrastination is the practice of carrying out less urgent tasks in preference to more urgent ones, or doing more pleasurable things in place of less pleasurable ones, and thus putting off impending tasks to a later time, sometimes to the "last minute" before a deadline."

So senang habaq mendahulukan kerja yang agak kurang penting dari yang mana sepatutnya kita buat kerja yang lagi penting or melengah lengahkan kerja penting.
like baca buku untuk exam?

Serious talk procrastination ni banyak gila pengaruh hidup aku. Aku terinspirasi (terinspirasi ooo hahaha) nak post pasal benda ni lepas tengok video Anwar Hadi (Do check on his video . #Procrastination ) and contoh yang dia bagi sangat deep and kena setempek kat muka.. We all have that one suara halus yang akan kata "Weh lek luu". Yes everyone. and it's depend on us how to manage that "suara halus " 

It's true that time study week and exam week ni la dok seronok tengok video tu la video ni la.. btw nak bagi tau USM Wifi laju. ohh layan youtube memang syoq la cheq habaq mai. Pastu time ni la aku sibuk dok explore Windows 8 dalam laptop ni...sibok download games. and sibok main game. 

Tiba-tiba




Aku terpandang sudut meja.. Gambaq mak abah dok ada situ. Mata depa dalam gambaq seolah olah tengok aku dan sedang tersenyum... Jeng jeng jeng.. Anak depa dok kalot main game.. Insaf sat. katop laptop , kalot cari buku. 

Yes aku dalam exam week sekarang ni dan esok exam Tamadun Islam dan Tamadun Asia or TITAS la senang habaq. Mata tak larat baca bed time story tu lagi dah  tu yang rajin nak karang post tu..hehehhe.... adakah ini juga dipanggil procrastination ??

Lets change ourselves from being procrastinator #Muhasabahdiri :)

Assalamualaikum 

Asnida Razak



Comments

Popular posts from this blog

membaca..

Rasa

Kenapa pilih biologi ??