Posts

Showing posts from December, 2010

HoliD@y!!!!!

salam....lma gla x brblog...almaklumlah p brcti....haha......baru2 nih...aku p joho ....tujuannya p tgk kak aku......n amek adek2 aku...sbb cuti raya ari tu depa ikowt kak aku blik joho.....so kna p amek laaa......tp dah alang2 p tgk kak kau... p round joho skali laaa....haha.....kmi p tdoq kat umah plawat tmn sinar hrpan tampoi....sbbnya kak aku kja kat sana......mlm tu p laa danga bay.......aku tringin gla nak p.....trcapai la jgak hasrat aku....hehe.....tp satu ja x trcapai lg....nak mkan otak2...huhu.....lpas tu....ayah aku nak p umah abg dya....yg mana mrangkap pak njang aku.....kat felda kratong,pahang....umah kat sana lawa2....bleh laaa amek design n decoration nak hias umah...umah p.njang aku tu dah bapa kali mng umah trcntik....hehe.....pas2 lpas bapa ari dok kat sana...kmi pown brangkat la blik.......dlm prjlnn blik tu auh aku singgah kat rstoran jejantas sg buloh sbb nak bli sate kajang....sbb anak dya(aku laaa) yg perak ni x pnah mkan sate kajang....haha.....besaq gla sate…

alahai kenduri.....huhu....

adooooiiiii sakitnya.....apa la naseb......perut meragam la pulak...ni semua psai kenduri aa....aku x salahkan kenduri tuuu...tp dah dua hari ulang-alik msok 'bilik kecik'.......ubat pulak dah telan berbiji-biji.....ni dah ok skit dah....x taw la esk cam na.....knkdg mknn kat kenduri dipengaruhi bbrapa faktor...kalau kta mkn skit perut.....
1.bnda yg depa masak x ckp msk.....cnthnya.....daging masak kurma....kalu x msk betoi2 leh skit perut dibuatnya....
2.mkanan tu kna hinggap ngan cik lat....sbb x tutop mknn  tu....mak aku kata mayb sbb tu aku skit perot....sbb kmi p mkan dah ptg.....so org pown mcm x ksah ja lauk tu ttp ka x....huhu......

kalau maen dgan fobia sakit perot nih....tgk2 lpaz ni aku dah x kan mnjjakkan kaki ke kenduri lg apa...x kira la knduri tu pg ka tgh hari ka ptg ka mlm ka tentgh malam ka.....haha...
tp sbb org undang kta kna p.....x elok pulak x p.....

ok aa ..jg diri ampa semua elok elok.....jgn  mkan kenduri smpai sakit perot cam aku lak.....haha....adi…