Posts

Showing posts from 2010

HoliD@y!!!!!

salam....lma gla x brblog...almaklumlah p brcti....haha......baru2 nih...aku p joho ....tujuannya p tgk kak aku......n amek adek2 aku...sbb cuti raya ari tu depa ikowt kak aku blik joho.....so kna p amek laaa......tp dah alang2 p tgk kak kau... p round joho skali laaa....haha.....kmi p tdoq kat umah plawat tmn sinar hrpan tampoi....sbbnya kak aku kja kat sana......mlm tu p laa danga bay.......aku tringin gla nak p.....trcapai la jgak hasrat aku....hehe.....tp satu ja x trcapai lg....nak mkan otak2...huhu.....lpas tu....ayah aku nak p umah abg dya....yg mana mrangkap pak njang aku.....kat felda kratong,pahang....umah kat sana lawa2....bleh laaa amek design n decoration nak hias umah...umah p.njang aku tu dah bapa kali mng umah trcntik....hehe.....pas2 lpas bapa ari dok kat sana...kmi pown brangkat la blik.......dlm prjlnn blik tu auh aku singgah kat rstoran jejantas sg buloh sbb nak bli sate kajang....sbb anak dya(aku laaa) yg perak ni x pnah mkan sate kajang....haha.....besaq gla sate…

alahai kenduri.....huhu....

adooooiiiii sakitnya.....apa la naseb......perut meragam la pulak...ni semua psai kenduri aa....aku x salahkan kenduri tuuu...tp dah dua hari ulang-alik msok 'bilik kecik'.......ubat pulak dah telan berbiji-biji.....ni dah ok skit dah....x taw la esk cam na.....knkdg mknn kat kenduri dipengaruhi bbrapa faktor...kalau kta mkn skit perut.....
1.bnda yg depa masak x ckp msk.....cnthnya.....daging masak kurma....kalu x msk betoi2 leh skit perut dibuatnya....
2.mkanan tu kna hinggap ngan cik lat....sbb x tutop mknn  tu....mak aku kata mayb sbb tu aku skit perot....sbb kmi p mkan dah ptg.....so org pown mcm x ksah ja lauk tu ttp ka x....huhu......

kalau maen dgan fobia sakit perot nih....tgk2 lpaz ni aku dah x kan mnjjakkan kaki ke kenduri lg apa...x kira la knduri tu pg ka tgh hari ka ptg ka mlm ka tentgh malam ka.....haha...
tp sbb org undang kta kna p.....x elok pulak x p.....

ok aa ..jg diri ampa semua elok elok.....jgn  mkan kenduri smpai sakit perot cam aku lak.....haha....adi…

tHe BeZ daY eVer....

Image
13 nOv 2010

aku rasa ari tu ari bez laaa.....bkannya apa....nih semua  sbb ada jamuan klaz.....tp terkilan jgak aa ckgu x dak...smua x leh mai....sdih kowt...tp apa2 pown...kami bdak2 hingaq 3A4  nih still hingaq walaupun ckgu x leh mai.....
bak kata kami ,ni jamuan klas yg pling 'chaotic'....paham2kan ja la mksod dya.....
plan mcm2 gla.....pnya la bnyak kpala yg nak mnjayakan jamuan nih...smpai hmpir x jd la pnya smangat nak msok cmpoq bnda yg spatutnya x pyah dok msok cmpor....mana x nya...sorang nak wat kat sini...sorang nak wat kat sana.....ckg pown dah naek mluat dngaq.....aku nih pown naek mluat.....huh.....tp akhirnya  smua kpala brstuju wat kat piza hut cs...aku pown pelik cam na leh stuju....haih...pnya la sblom ni bangkang cam gla babun gi....hehe..
katanya laa jamuan start kol 11 tp yg kol 11 tu mai br nak beli adiah...sbb kami wat tukaq2 adiah....pnya kalut......lpas beli...kngkwn aku nih tros pi kaunter kat The Store yg kosong ...pi balut adiah kat stu.....sbb x dak p…

Jinak-jinak blog....;)

Image
assalamualaikum....aku da wat blog.stelah sekian lama aku nak wat benda nih ...akhirnya tercapai jgak hasrat aku nih....nih semua ats prtlngan kwn aku ni ...wafiy....terima kaseh setinggi gunung aku ucapkan...;)

http://www.wafiyakasiperamah.blogspot.com/


Terima kasih.....cikgu....













buah cempedak di luar pagar,
amek galah tolong jolokkan
saya murid baru belajar
kalau salah tlg tunjukkan.....=]