Cooking time :)

assalamualaikum....
hola hola hehehe...lama tinggai blog...
biasa la busy *coi busy pa tak taw la..busy tdoq..:P

spnjg cuti lpas spm nih ..serious aku gtaw mmg boring tahap maksima lah....nak cari kerja lain selain tolong mak kat tabika kereta,moto tak leh bawak lagi..even dah ada L moto...x cekap lg la...kereta plak minggu dpan baru nak pi latihan...so...maknanya dok di rumah...MAKAN,TIDOQ,ONLINE....

tapiii..*baca dgn nada saspen...:D

aku telah memulakan aktiviti baru selain yg 3 di atas...hahaha..aktiviti MEMASAK....yeeaaaa!!!!....

aku mula nak explore resepi kat internet ...bila Zai aka nama sebenar Zayani,rakan baikku bg aku resepi puding caramel...:)


walaupun wajahmu buruk tapi rasamu ttap bolehlah tahan ...*percubaan pertama

pastu bermulalah minat aku utk memasak..bkan sblum nih  tak  pernah masak cuma nak masak lauk pauk nih kureng sikit....hehehe...pastu lunch bila tah goreng ayam...tapi salut tepung segera tu ja+lada hitam tumbuk..and sayur campur...


ayam goreng...sayur campur ...lunch time...*tolong jangan tgok kuantiti nasik ...hahaha

and dua tiga hari lepas aku buang tabiat apa tah....pi wat blog walking...cari resepi yg aku rasa insyaAllah satu hari nnt atau dlam masa terdekat nih bleh masak...:)

and stakat hari ni ,stakat aku dah cari resepi nih alhamdulillah dari resepi tu aku dah berjaya ya ya ya masak asam pedas,ayam masak kicap limau purut, ikan bakaq. :D

and dripada resepi2 yang amatlah pelbagai kat blog tu aku amik copy paste print and lekat dalam buku...:) nnt snang nak masak.bukak ja buku..:)


tadaaa <--*baca dalam memek muka gedik..hahaha..buku resepi..tapi dalam tu bkan resepi aku...resepi orang2 yg baik hati kat blog and ada gak resepi tomyam terbaikkk kak aku....:)

mak kata:"emm banyak resepi lpas nih boleh masak dah la..."...aku senyum ja...no komen..air tangan mak tak sama okay ngan air tangan sendiri..masakan mak paling terbaikkk...

ok lah...assalamualaikum... 

p/s :result SPM tak  lama lg nak keluaq....doakan aku ....insya Allah ada rezeki Allah nak bagi keputusan cemerlang dalam SPM nih..insya Allah...:)


















Comments

Popular posts from this blog

membaca..

Rasa

tHe BeZ daY eVer....