Muda

Assalamualaikum.

Saja tiba2 hari ni terasa nak menulis. Jangan sekerat jalan dah la ..pastu simpan jadi draft.. huhu

Muda. Yes dikategorikan umur aku ni kira muda jugak lah. 20 tahun.
Usually people will say age starts at 40. Tapi bagi aku umur 20 ni pun dah boleh start dah. start apa?? start dari segala benda. mematangkan diri , siapkan diri dengan bekal amalan.

Frankly speaking sapa tak suka tengok kawan nikah. Dengaq cerita perkenalan depa. dan tiba2 time tu hang pun wish jadi benda yang sama kat hang. nak kisah tu sama. Oh tidak ...takkan sama.. Allah atur setiap takdir hidup hamba Dia berbeza. Mungkin hang still tak matang lagi untuk jalani benda2 yang boleh dikatakan fasa penting dalam hidup. Mungkin hang ada komitmen penting lagi dari tu ,that is tanggungjawab terhadap mak ayah. Maybe hang tak cukup bersedia lagi. Allah Maha Mengetahui.

Mati.
Mati jugak akan tiba tak kira umur. hang rasa muda?? hang rasa mati takkan datang di usia muda? hang salah sama sekali.
Mati akan datang bila2 masa. Kita takkan tau bila, kat mana kita akan meninggal. Berdoa yang baik2 sahaja

Kadang aku suka jugak cakap sendiri. bukan gila okay. saja kadang2 suka muhasabah diri balik .. Apa benda la kadang2 aku suka berangan bagai. And then fikir lah balik kenapa kadang2 aku suka fikir sampai sejauh tu, kenapa aku buat itu dan ini untuk hari tersebut,betul ka tindakan aku.  ya memang kita kena fikir maju ke depan. tapi kadang2 kena bertepatan dengan logik. Bukan main belasah berangan ja.

Allah aturkan takdir hidup setiap orang pasti ada hikmah. Pasti ada hikmah kenapa semua benda di sekeliling kita ni terjadi. Redha.

Moga dipelihara hayat hidup dan mati kita. ameen :)

Assalamualaikum.

Nota kaki: jangan judge. :) "hang" kat sini tak ditujukan kepada sesiapa. kecuali nak terasa sendiri.hahahaha

Asnida Razak :)


Comments

Popular posts from this blog

membaca..

Rasa

tHe BeZ daY eVer....