kejayaan pelajaran..

assalamualaikum...

aku sure,yakin.pasti tepat dan padat semua org nakkan kejayaan kan...gitaw aku sapa tak maw....
hahahaha

nak capai ssuatu kejayaan bukan senang,right??

yup mmg btol tapi kejayaan tu akan datang kalau kita usaha...btol kan...
bermulalah dari UPSR,PMR,SPM and exam sem...kerja...semua tu perlukan pengorbanan untuk berjaya...
pengorbanan dari bnyak segi lah....
dari segi duit,reta merdak harta benda ,masa, minyak keta mcam2 la...

aku rasa pasal kejayaan nih aku pernah gagal sekali...and aku tak maw bnda tu berulang lagi utk SPM aku nih...

tapi masalahnya bolehkaa aku tebus balik apa yg aku  tak dapat waktu PMR dulu...PMR aku just 7A 1B...ok la tu kan...tapi masalahnya mak ngan abah nak aku straight A...tapi aku x dpat...on the other side mmg aku bersyukur...ada org 2,3 A ja...but on the other side aku rasa kecewa gila kot....

kawan2 pakat dapat 8A ...aku??7A...tapi skrg aku redha...mungkin Allah nak bg aku rezeki bnyak tu ja...setimpal la kot ngan usaha aku....

aku mohon bnyak2 kat Allah...rezekikanlah aku keputusan cemerlang dalam SPM nih...bg aku dpat melanjutkan plajaran di peringkat yang lebih tinggi ngan kwan2 aku yg berjaya...:) amin... * maih amin ramai2 doa aku...:)

mak prnah crita waktu dia sekolah dulu tak senang....
tok wan akan beli anak2 dya (10 org) sorang satu basikal...then kayuh la hampa ....sehari 20 sen duit poket...tapi dulu makanan murah...balik sekolah boleh simpan  lg 10 sen..mana taknya...bihun baru 5 sen..ayaq kopi pon 5 sen...skrg mmg tak dak la...bihun maw2 seringgit sepinggan tu pon ciput.... :(

org dulu kan susah...so nak beli kasut sekolah pon mmg payah la..jenoh kumpul duit...kdg2 smpai tak makan...tak  silap aku mak kata kasut dulu RM4...tapi nak kumpul RM4 tu pon telan ayaq lioq dulu la woiii....

tapi org dulu yg susah2 tu pon boleh berjaya kan...belajaq bawah lampu pelita...

tapi kalau mak pak yg btoi2 susah tu tak boleh buat apa la...terpaksa berhenti sekolah....skrg pon ada actually ....kesian...

so nasihat aku berusahalah selagi ada waktu dan ruang...mak pak kita bkan org susah sngat kan...org yg sederhana...kalau mak pak kaya telah laa...silap2 boleh smbg study kat private college...
aku harap result SPM aku cemerlang elok untuk aku tros berusaha nak smbg pelajaran dlam bdang yg aku minat...then balas jasa mak abah....:) amin....

berusaha nah....study smart....aku rasa study hard tu pon perlu...ok....STUDY SMART AND STUDY HARD..
salam...
asnida :)






Comments

Popular posts from this blog

membaca..

Rasa

tHe BeZ daY eVer....