sifat yg perlu dikikis dlm diri

salam....
perlukah kta canang  ngan apa yg kita ada.....then story abeh  satu taman ...
contohnya sorang pak yg canang abeh psai  ank dya....ank dpat wat cucoq udang pown kecoh gla....blah la weii....kalau mcm tuu pak aku pown  x larat lah nak canang kta aku reti msak mcm2....(haha....takat2 bnda2 grg ja laa...gulai x dak reti maaa......msti smua org ckap pergh ang pown canang gak ....tp masalahnya mmg cam tuu pown situasinya....canang mrata...)

seriously x malu ka ngan tindakan ampa tuu....x rasa ka org akan pikiaq pergh annoying gla dya nih....even aku yg dngaq cta nih pown rsa annoying gak....serious haih ckap x tipu.....

then yg kdua ....bkan aku nak kutuk org kita ...aku pown mlayu gak...tp sikap dengki tuu mcam x bleh nak kikis dari diri...kalu ang dngki pown...brsainglah cara yg sihat walafiat....jgan dok dengki jaa mmnjang then sbbkan sikap yg disuntik oleh syaitan laknatullah nih ...ampa jd terputus plak persahabatan ngan org yg ampa dngki nih.....sbbnya ampa smua dah x leh tgk org yg ampa dngki tuu....pergh apa kes kan.....tp stakat yg aku tgk aaa anak cina kalu dngki ngan ank mlayu yg pndai skit....dpa akn brsaing ngan cara shat....x dak nak pkai bomoh2...aku taw laa sbb aku klas ngan bbudak cina...(bkan niat nak pjatoh mlayu ...jgan slah faham...)

then ska sngat nak bngga dgan apa yg kita ada....brsyukur dah laa.....wat pa nak bngga lbih....
ada aa satu incident nih...serious aku rasa pergh annoying gla mak cik nih....ada ka ptot dya ckap kat mak aku kta ank dya dpat notebook 1 malaysia tuu sbb ank dya pndai....ok fine kalau m.cik nak kta anak m.cik pndai pown x palah saya trima..(sbb ank dya dpat 8a aku just 7a jaa...x dak rzki ..nak wat cam na..)..tpi kalau x salah aku sapa yg dpat tuu nama dya ppd yg pilih....so x kiralah dya tuu pndai ka krang pndai ka ,kaya ka miskin ka trlbih kaya kaa....kalau ppd dah pilih...so dpat jaa laa....sk aku pown anak org kaya pown dpat....so mak aku blik smbg ngan m.cik tu..mak aku pown cta aa....then mak aku dok kta ...hmmm si polan bin si polan nih pndai noh....siap dpat laptop lg....aku pown trg laa kat mak aku yg nama tuu ppd yg pilih(pk hem sk aku yg gtaw)....hmm mak aku snyap jaa laa....

haih plik2....tlglah wahai org mlayu skalian...tlg laa kikis sikap tuu dri diri kta kalau nak bg bangsa kta maju....please la weyh....bntu mmbntulah  ssama bangsa.....aku mnx tlg sngat2 nih....

aku hrp ampa dpat amik ssuatu yg brguna aaa ngan entry aku nih....(jgn dok kondem aku lak lppas nih)...
aku juz nak kta cba improve kan apa yg krg....dan prbaiki smua ksalahan kta...

ok aa...aku caw dulu...salam....peace no war...

asnida:)

Comments

  1. HAHA . Aku tau sapa . HAHAHA . Sokong hg weh . HAHA

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanggungjawab dan Pengalaman

Rasa

Kenapa pilih biologi ??