mitos snggugut....hmmm.....

salam.....hmm ari ni aku nak tlis pasai satu mitos ....

hmm bru2 ni aku ngan kwn2 aku ada smbg....tba kwan aku bkak cta psai snggugut.....hmm ok buat ampa yg x taw snggugut nih masalah pompuan tiap2 bulan....tp ada jgak x pnah kna,......

ampa smua nak taw ak kwan aku wat kluaq mitos yg entah dktahui kbnaran dia sjauh mana bnda 2....

dia ckap dya pnah dngaq sapa yg ada snggugut ada binatang/haiwan dlam prot dya...aku glak aaa.....hmm toi ka dya nih.....dya kta tu sbb sapa yg mngandong akan gugoq ...tu sbb bnatang tu mkan ank dya....

ok fine cta ni pown bkan dya yg cta ...tp ada owg cta kat dya...

msti ampa smua pikiaq org yg bwak kluaq statement nih msti cam apa dya ni kan.......sbb ajal maut jodoh prtmuan smua trltak kat tgn ALLAH.....

then aku blik tnya mak aku psai kbnaran mitos ni...mak aku kta x ...sbb faktor snggugut tu sbb kitaran haid yg x bapa nak btoi ...lgpown sel darah brgumpal cam na tah....sbb tu bla snggugut ja...dnasihatkan tuam or mnum air suam or brtungku.....sbb aktiviti ni kan panas...jd sel darah tu cair kowt....cam tu la......

emm ok aaa....caw lu......

asnida.....

Comments

  1. hahahaha. saya x pernah dgr pulak psl mitos senggugut ; ada haiwan n akn keguguran tu..hehe

    ReplyDelete
  2. emm tu yg pliknya...ada ka haiwan dlam prot...nak trglak pown ada....takowt pown ada.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

membaca..

Rasa

Kenapa pilih biologi ??