ragaM manuSia......

salam....
dalam dunia nih plbagai ragam manusia dpat kita tgk......ada yg sombong trlbih ,ada yg ska snyum,ada yg mulut banyak n bnyak lg laa......hmm klmarin rasa cam annoying gla.....jmpak org2 yg agk sewel ......

cita dia .... aku ngan family aku (tnpa tirah n k.na)...p la kluaq bli kain nak wat baju.....sbnaqnya lama dah nak kluaq p....tp abh kja tunda jaaa.....so klmarin lpas mak dsak gak..kami pown kluaq aaa.....sbab nnt kalu lmbat org dah x nak amik tmpahan.....

so kluaq laaa p satu kdai kain nih.....
cita kdai kain 1 : pkrja dya masyaallah pnya rmai....customer x bnyak tera man pown.....so yg brlbih-lbihan tu ...dok la mlpak ...smbang,hingaq dah  x hrau dah planggan yg ada.....pak aku kta aaa" tu aaa mlayu kalu kja ska dok mlpak bla bangsa nak maju"(bkan niat nak condemn bangsa sndiri tp knyataan yg msti dtrima.....)
then ayh aku brmrah hati sroh la bli lagi satu pasang kain....aku p la survey ...kain kaler x mnarik hati lansong....
so mak aku ajk p kdai kain lain  yg baru bkak.....

cita kdai kain 2: smpai ja kat kdai kain tu,aku pown masok la dgan dtmani mak,abh n adk kcik(x la kcik sngat ...bsaq ada aaa....haha).....
aku tgk kain kat kdai kain tu not bad bleh la than.....bla tgk tgk harga .....ya rabbi.....mahai nak mmpos......n then org yg layan tu...aku rasa cam nak bagi kaki aku yg bsaq nih  jaaa ltak kat mka dya(agk2 muat kowt satu mka dya...)......x reti nak snyum...mai sini aku ajaq......aku tarik gak mulut ang stg......huh.....so aku dah naek mluat dah...aku ajk aa mak n ayh aku blah...p kdai laen.....

so kmi pown kluaq dri kdai 2 yg x msra alm dan planggan tu tnpa mmbli apa2 kain dya yg mahai tuuu...

ayh aku kta nnt aaa p bli lg satu psg.....sbb dah koi 5 dah.....nak blik solat asar lg.....sblom blik umah kmi p la mkan kat stu kdai mkan nih....

dok syiok2 mkan...mai la satu pompuan ngan   bapak dya ,maybe.....dok wat standard leh....dya tnya mee kari ada ak....then bdak amek order ckap...x dak....tros x nak mkan....mngada-ngada gla...order jaa laaa apa yg ada.....lpas tu  mngkin dsbbkan prot dya dah brbnyik  lagu  justin bieber ,trpaksa laa dya order mkanan...order bihun sup.....aku ingat lpas tu bleh laa makn dgan tnang....dya smbng ngan ayh dya plak ..smbg ja x pa aaa..nih ckap n glak kuat gla....srupa kdai tuuu dya pnya...aku dah usha panas dah....dya tgk aku then dya psing volume sora dya p thp minimum cntik pnya....kan bgos cam tuu.....jganlaa kacau ktntraman org laen......pikiaq aa org laen skit....

so konklusinya dapat aku simpulkan kat sini......

kat bumi yg brbntuk sfera nih....ada mcm2 jnis org......tp jdlah org yg dsukai org laen bknnya org yg dbnci org laen ......n murahkan lah diri hampa smua ngan snyuman.....sbab snyum tu satu sdkah n sdkah tu dpat pahala......

sekian tu saja.....salam.....

asnida....

Comments

Popular posts from this blog

membaca..

Rasa

tHe BeZ daY eVer....